Mijn digitale transformatie in 2004

Van account manager tot online account management

Door maximaal gebruik te maken van technologie en het internet probeer ik slim en efficient te werken.

Tijdens een chronische uitdaging in 2004 heb ik mijn verkooptalent aangevuld met online vaardigheden op het gebied van marketing en strategie. De creativiteit zat er al jaren in. Ik kreeg er als het ware tijd voor om online te gaan studeren. Nog steeds een dagelijks ritueel.

Door een harde lockdown in 2004 werd ik indirect gedwongen mijn commerciële en creatieve genen anders in te zetten. Een blog onderhouden voor familie, vrienden en collega’s van DHS Informatisering om het eerlijke verhaal zuiver te houden. De aanleiding was misschien dan niet zo grappig, maar het resultaat is nog steeds geweldig. Ik zal altijd blijven bloggen.

Tegenwoordig blog ik over oude & moderne ambachten. Voor jong en oud.

Door commerciële en creatieve genen te verbinden aan digitale vaardigheden creëer ik kansen voor gebruikers om zelf ook meer aan de slag te gaan met de digitale mogelijkheden. Een pro-actieve houding geeft je rust en overzicht.

Mijn idee: ‘Elke onderneming heeft een online account manager nodig. Een persoon die dagelijks, pro-actief en creatief, klanten kan ondersteunen en inspireren. Een persoon die het internet begrijpt, beheerst en de commerciële kansen dagelijks pakt.

Mijn carrière sinds 2004

Voor de periode 2004 werkt ik circa vijf jaar als account manager voor diverse ICT dienstverleners in het land waarbij ik gemiddeld 40.000 kilometer per jaar in de auto zat. Na 2004 wilde ik mijn tijd tijdelijk anders in gaan delen, in de wetenschap dat ik er alles aan ging doen om keihard te terug te komen als een account manager in de voor mij zo geliefde branche.

De ICT. Een branche waarbij alles draait om de vooruitgang, slim en efficiënt werken. Een branche waarbij ik met mijn collega’s en klanten een overeenkomstige interesse in hebben. En, overeenkomstige uitdagingen.

Tijdens een chronische blessure in 2004 wilde ik nog slimmer en efficiënter werken. Door maximaal gebruik te maken van het internet. Een moderne acquisitie aanpak kreeg mijn volledige aandacht. Doel: van standaard account manager tot een moderne online account manager waarbij het internet de verbindende schakel kon zijn.

Mijn tip: Blijf nieuwsgierig, blijf creatief en blijf altijd positief

Optimisme is altijd het beste alternatief

Door maximaal gebruik te maken het online landschap kon ik in 2004 nog sneller dan voorheen in contact komen met bronnen en potentiële klanten. Daarbij stond altijd mijn ‘strategische werkwijze’ en oprechte klant-interesse centraal. Iedere dag weer.

Zelf commercieel zijn is geen nare ziekte. Het is gewoon mijn passie.

Mijn stijl voor informatieve overdracht

Een commerciële landingspagina verbinden aan Google en social media waarbij alles draait om beleving en relevantie

De niche-website staat ten dienste van de klant. Voorbeeld is mijn lijstenmakerij. (mijn ambachtelijke klus naast mijn werk als account manager bij PCI IT Solutions)

Afgelopen 15 jaar betrokken geweest bij tal van technologische concepten waarbij altijd schaalbaarheid en flexibiliteit centraal stonden. Strategisch en pragmatisch werken, van ontwerp tot het bouwen van de landingspagina volledig in eigen productie.

Samen met de creatieve tools van Adobe en internationale freelancers op het gebied van technologie en creativiteit. Maar ook in nationaal teamverband waarbij allen werkten vanuit ons digitaal kantoor.

Voorbeeld uit de praktijk

Your Smart Buttler. 2012 – 2014

Mooi voorbeeld was onze slimme butler voor de horeca. Gasten bestelden hun eigen drankje door het scannen van een plaatsgebonden QR Code op het terras, hun hotelkamer of vanaf het strandbed. Mooi bedacht, maar we waren helaas te vroeg met ons idee. Nu, in 2020, is de digitalisering in de horeca pas echt gestart. #sindscorona

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *